آموزش نصب سینی کابل

آموزش نصب سینی کابل

برای نصب سینی کابل باید با استفاده از رابطه های قوی به یکدیگر وصل شوند و در جاهایی که نیاز است کابل‌ها خم شوند باید از زانو‌های سینی کابل استفاده کرد، تا دچار نقصی در مسیر حرکت کابل‌های دیگر نشوند. اولین روش برای نصب سینی کابل باید از پایه‌های دیواری استفاده شود، که باید از پایه دیواری متناسب با سینی کابل انتخاب شود و توسط وسایل محکمی‌ به دیوار وصل شود.در مرحله بعد باید سینی کابل‌ها را با پیچ و مهره به صورت سفت به این پایه‌های دیواری محکم کرد‌.

این روش زمانی مناسب می‌باشد که باعث شود سینی کابل از کنار دیوار عبور کند یا روی دیوار نصب شود، مرحله بعد استفاده از پایه‌های آویزان سقفی است که آن‌ها را به سقف وصل می‌کنند و بعد سینی کابل به آن نصب می‌شود. زمانی که می‌خواهیم از سینی کابل‌های معلق و آویزان به سقف استفاده کنیم حتماً باید سقفی را انتخاب کنیم که محکم باشد و تحمل وزن سینی کابل را داشته باشد، مثلا سقف‌های کاذب و سقف‌های گچی این توانایی برای تحمل وزن سینی کابل را ندارند. بنابراین نمی‌توان از سینی کابل در آن فضا استفاده کرد، سینی کابل‌ها از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند. نصب این سینی کابل‌ها بسیار آسان و راحت می‌باشد و در مکان‌هایی مانند: شرکت‌ها، تولیدی‌ها، ساختمان‌های مسکونی و کارخانه‌ها استفاده می‌شود.

 


شما می‌توانید با مراجعه به صفحه فروشگاه تابلو پاور از انواع سینی کابل، تابلو برق‌ صنعتی و محصولات دیگر دیدن نمایید.?

همچنین برای خرید و یا مشاوره با شماره‌های درج شده در وب سایت، تماس حاصل فرمایید.

09121947929☎️


نحوه اجرا نصب سینی کابل

نحوه اجرای نصب سینی کابل

نحوه اجرای سینی کابل طوری می‌باشد به جهت انتقال و هدایت تعداد زیادی کابل به صورت روکار استفاده می‌شود، باتوجه به سطح دسترسی محل نصب می‌تواندبر روی سقف یاروی دیوار تعیین گردد. مثلا استفاده از دیوار برای نصب سینی کابل زمانی دیوار را انتخاب می‌کنیم که یک طرفه این نگهدارنده سینی برق دیوار رول پلاک شوند و سینی‌ها برروی پایه قرار بگیرند و به پایه پیچ شوند، مناسب ترین و اقتصادی ترین روش نصب سینی کابل بر روی سقف بوده است،که باکمترین هزینه قابل اجرا می‌باشد. مانند پارکینگ‌هایی که با سقف بلندکه زیبایی چندانی نداشته است با استفاده ازسینی‌ها در بالای سقف کاذب قرار می‌گیرد و می‌توانند به آن مکان زیبایی ببخشد، سینی کابل تجهیزاتی هستند که اجرای کابل کشی و سیم کشی در تاسیسات برقی ساختمان سهولت می‌بخشد.

سینی کابل‌ها در بیشتر مواقع باید به صورت افقی نصب شوند و اینکه این سینی کابل‌ها طوری می‌باشد که کابل‌های قرارگرفته روی سینی باید توسط بست سینی کابل ثابت شوند،حداکثر فاصله بین سینی کابل نباید بیشتر از یک و نیم متر باشد. حتی در مواقعی که بار سینی کابل زیاد است باید فاصله سینی کابل را کمتر کرد، برای اتصال بین دو سینی کابل باید از رابط سینی کابل استفاده کنیم تا بین این دو سینی کابل جدایی یا به اصطلاح پارگی به وجود نیاید.

?زانوی سینی کابل دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به آن پرداخته شده است:

  1.  زانوی ۴۵ درجه افقی سینی کابل
  2. زانوی ۹۰ درجه عمودی سینی کابل
  3. زانوی ۹۰ درجه افقی سینی کابل

گرم نگه داشتن کابل قبل از نصب باید در درجه هوای مثبت ۵ درجه و یا کمتر باشد، باید قبل از اینکه سینی کابل نصب شود باید در یک محیط گرم قرار بگیرد، تا کابل‌ها ترک نخورند.در رشته سیم‌های یک کابل نباید چند رشته را برای چند مدار به کار برد، اتصال انواع سیم‌ها به مصرف کننده‌ها توسط پیچ و مهره مجاز می‌باشد.

نکاتی درباره سینی کابل

نکاتی درباره نصب سینی کابل

سینی کابل در اصل وسیله‌ای می‌باشد که برای حفاظت، هدایت و انتقال کابل‌های برق و سیم‌ها می‌باشد و روی دیوار سقف و زمین استفاده می‌شود، روی سینی کابل‌ها روکش‌هایی قرار دارد که پرفروش ترین و پرطرفدار ترین آن‌ها روکش گالوانیزه می‌باشد.

?بنابراین روکش‌های سینی کابل به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. سینی کابل گالوانیزه سرد
  2. سینی کابل گالوانیزه گرم

توجه داشته باشید که از سینی کابل گالوانیزه گرم در تاسیسات الکترونیکی استفاده می‌کنند، از این سینی‌های کابل در مراکز تجاری، صنعتی و کارخانه‌ها استفاده می‌شود. مهمترین نکاتی که باید در نصب سینی کابل باید رعایت شود فاصله پایه‌ها است که باید ۴۰ سانتی متر باشد.

?سینی کابل جنس‌های مختلفی دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. سینی کابل باجنس گالوانیزه
  2. استیل
  3. فایبرگلاس
  4. آلومینیوم

می‌توان از این سینی کابل‌ها در فضای باز و حتی بدون روکش نگهداری کرد، اما باید از زمین کمی‌ در ارتفاع قرار بگیرند تا هوا بتواند به راحتی در بین آن عبور کند. عواملی چون سایز سینی کابل، وزن کابل و تعداد سینی برای نصب پایه‌ها استفاده می‌شود که در اصل باید یک متر باشد. زمانی که برای استفاده از سینی کابل اگر عرض آن کمتر بود وزن آن کابل هم باید کم باشد، نصب سینی کابل باید طوری باشد که علاوه بر اجرای صحیح سینی‌ها باید کوتاه ترین مسیر برای سینی کابل کشی برق استفاده شود. سینی کابل‌ها ویژگی‌هایی که دارند، باعث می‌شوند طول عمر و سرعت اجرای سیم‌ها و کابل‌ها در تأسیسات را بیشتر کند، سینی کابل کارش حفاظت و پشتیبانی از کابل‌ها می‌باشد و به دنبال گسترش، ارتقا و انتقال شبکه‌ها می‌باشد.

استفاده از سینی کابل گالوانیزه

مزایای استفاده از سینی کابل گالوانیزه

?مهمترین مزایای نصب سینی کابل گالوانیزه به این صورت است، که از این سینی کابل‌ها برای :

✔️محافظت

✔️هدایت

✔️انتقال سیم و کابل برق و شبکه بر روی دیوار

✔️سقف

✔️زمین

✔️زیر زمین از این سینی استفاده می‌شود.

مقاومت بالا در برابر بخار‌های اسیدی، تنوع در قطعات و اتصالات، دارای عمر بالا، وزن کم، تنوع اشکال و مقاومت بالا در برابر ضربه جزء مزایای سینی کابل گالوانیزه می‌باشد، استفاده از سینی کابل گالوانیزه برای تحمل وزن کابل و همینطور برای نظم دهی بسیار مناسب و پرکاربرد می‌باشد. سینی کابل گالوانیزه از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه و مناسب می‌باشد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، همچنین نصب سینی کابل گالوانیزه بسیار سریع و آسان می‌باشد.

از سینی کابل گالوانیزه می‌توان در مناطقی که آب و هوای مرطوب دارد استفاده کرد، چون مقاومت آن بسیار بالا می‌باشد. در مکان‌هایی که نیاز به کابل کشی فشار‌های قوی و فشارهای ضعیف دارند سینی کابل گالوانیزه بسیار مناسب می‌باشد، در محل‌هایی مانند ساختمان‌ها  و پارکینگ‌ها که سقف کاذب دارند از سینی کابل که روش بسیار ایده‌ آلی برای سیم کشی درون سقف می‌باشد استفاده می‌کنند. سینی کابل گالوانیزه در ساخت تاسیسات الکتریکی کاربردهای زیادی دارد، از سینی کابل گالوانیزه به منظور توزیع برق قدرت، سیستم کنترل و ارتباطات استفاده می‌کنند.

?سینی کابل گالوانیزه در مکان‌هایی گوناگون از جمله :

✔️شرکت‌ها

✔️تولیدی‌ها

✔️کارخانه‌ها

✔️ساختمان‌های مسکونی که دارای وسیله‌های برقی و راه‌های ارتباطی زیاد هستند استفاده می‌شوند و خیلی هم پرکاربرد می‌باشند.

سینی کابل گالوانیزه به دلیل کیفیت بالا، قیمت مناسب، طول عمر بالا و نصب راحت و آسان آن باعث شده است نظر خیلی از کاربران را به خود جلب کند و بسیار پرکاربرد و پر استفاده باشد.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*