اسکلت تابلو چیست؟

اسکلت تابلو چیست؟

اسکلت تابلو همان سازه فلزی است که بدنه تابلو برق صنعتی را تشکیل می‌دهد، جنس تابلو برق از ورق فولادی می‌باشد. اسکلت تابلوبرق را می‌توان از ورق گالوانیزه، ورق استیل و حتی ورق‌های روغنی ساخت، ضخامت ورق با توجه به ابعاد و نوع تابلو می‌تواند متفاوت باشد. به مثال تابلو برق‌ها در سایز‌های کوچک و اسکلت‌های از پیش ساخته که به ضخامت ۰.۷ و ۱ میلی متر استفاده می‌شود و در سایزهای بزرگ و یا سفارشی معمولاً ۵.۱ یا ۲ میلی متر ساخته می‌شوند، اسکلت تابلو با توجه به مکان نصب آن می‌تواند توکار، بارانی یا روکار باشند. درب اسکلت تابلو برق می‌تواند به صورت شفاف یا ساده باشد، درب شفاف را می‌توان با طلق یا شیشه ساخت،یراق اسکلت تابلو برق شامل لولا و قفل است،

?حال انواع لولای اسکلت تابلو عبارتند از:

  1. لولای اشپیل
  2. لولای مخفی
  3. لولای سه تیکه

?همچنین انواع قفل اسکلت تابلو برق شامل:

  1. قفل پلی متال
  2. قفل سوئیچی
  3. قفل کشویی
  4. قفل کلید سرخود
  5. قفل زیمنسی

رنگ اسکلت تابلوهای برق معمولاً رنگ طوسی می‌باشد، که به رنگه زیمنسی معروف است. تابلو برق بارانی، تابلو آلومینیومی، تابلو زیمنسی، تابلو ضد انفجار و تابلوی ریتال جزء انواع اسکلت تابلو برق می‌باشند. اسکلت تابلو برق اسامی مختلفی دارد که شامل جعبه تابلو برق، باکس تابلو برق و فرم تابلو برق که البته همه این‌ها به یک معنی هستند و کاربرد یکسانی دارند، اسکلت تابلوبرق از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد، همچنین از نظر قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. رنگ‌هایی که مورد استفاده در اسکلت تابلو برق می‌باشد در برابر آفتاب، گرد، غبار و همچنین رطوبت بسیار مقاوم هستند.


شما می‌توانید با مراجعه به صفحه فروشگاه تابلو پاور از انواع تابلو برق‌های صنعتی، اسکلت تابلو و محصولات دیگر دیدن نمایید.

همچنین برای خرید و یا مشاوره با شماره‌های درج شده در وب سایت، تماس حاصل فرمایید.

09121947929☎️


انواع اسکلت تابلو.

انواع اسکلت تابلو

?انواع اسکلت تابلو برق شامل موارد ذیل می‌شود:

✔️تابلو ریتال

✔️تابلو ضد انفجار

✔️تابلو آلومینیومی

✔️تابلو بارانی

✔️تابلو زیمنسی

✔️تابلو طرح ریتال جزء انواع اسکلت تابلو می‌باشند.

اسکلت تابلو ضد انفجار یکی از تجهیزات مورد استفاده در صنایع گاز، پتروشیمی‌ و نفت می‌باشد، در اکثر موارد از باکس‌هایی که با درجه حفاظت EXD استفاده می‌گردد، جنس تابلو ضد انفجار از آلومینیوم با درجه حفاظت ‏EXD و پوشش گازی IIC ،IIB می‌باشد. اسکلت تابلوبرق تجهیزی جهت نصب ادوات برقی می‌باشند، که اغلب از جنس فولاد و با رنگ الکترواستاتیک ساخته می‌شود و در صنایع غذایی از جنس استیل می‌باشد، اسکلت تابلو برق معمولاً در انواع ایستاده، میزی، دیواری و رک تولید می‌شوند، که هر کدام از آن‌ها کاربرد خود را دارند. اسکلت تابلو برق دیواری و ایستاده به دو روش پیچ مهره و جوشکاری انجام می‌شود، در اسکلت تابلوبرق پیچ اتصال ارت به درب و بدنه تابلو اجباری می‌باشد.

?ویژگی‌های اسکلت تابلو کامپوزیتی شامل موارد زیر می‌باشد:

✔️دارای مقاومت الکتریکی بوده است.

✔️کاملا عایق می‌باشد.

✔️دمای حرارت بالا را تحمل می‌کنند.

✔️در مقابل تابش اشعه ماورا بنفش و در مقابل آتش و شرایط‌های محیطی بسیار مقاوم است.

✔️وزن آن سبک می‌باشد.

✔️نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد.

✔️استحکام بسیار بالایی دارد.

✔️در مقابل رطوبت،مواد شیمیایی و آب مقاوم می‌باشد.

✔️طول عمر بالایی دارد و نصب و حمل آن بسیار آسان می‌باشد.

?انواع تابلو برق از نظر سطح ولتاژ به دو دسته تقسیم می‌شود: ✅دسته اول: تابلو فشار متوسط ✅دسته دوم: تابلو فشار ضعیف می‌باشد.


شما می‌توانید با مراجعه به صفحه فروشگاه تابلو پاور از انواع تابلو برق های صنعتی و محصولات دیگر را دیدن نمایید.


ساختمان تابلو برق

ساختمان تابلو برق

?ساختمان تابلو برق شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. ترمینال فرمان
  2. مینیاتوری
  3. پایه فیوز
  4. فیوز اصلی
  5. گلند ورودی کابل اصلی
  6. کنتاکتور ستاره
  7. کنتاکتور مثلث
  8. کنتاکتور نرمال
  9. ترمینال نول
  10. ارت
  11. بیمتال موتور اصلی
  12. ترانسمیتر
  13. کنتاکتور فن
  14. برد تغذیه 
  15. فیوز شیشه برد تغذیه
  16. کنترل فاز
  17. کلید حرارتی فن که همه این موارد جز ساختمان تابلو برق می‌باشند.

تابلو برق یک محفظه برای نصب و سیم بندی تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است، که تمام قطعات کنترلی لوازم نمایش گر و کلید‌ها روی آن نصب می‌شوند، اسکلت تابلو برق همان سازه فلزی است که جنس آن از ورق فولادی می‌باشد. مراحل ساخت اسکلت تابلو بر روی صفحه می‌باشد که بعد از برش کاری و پانچ کاری به وسیله برش لیزر همکاری آن انجام می‌شود و همچنین بعد از جوشکاری، اسید شویی و فسفاته سازه فلزی در انتها رنگ آمیزی می‌شود، همه تابلو‌ها چه دیواری چه ایستاده فرمان و توزیع از ورق روغنی به ضخامت ۲.۵ و ۱.۵ میلی متر ساخته می‌شوند.

بدنه تابلو برق‌ها از دو قسمت ✔️شاسی ✔️بدنه به وسیله پیچ و مهره به هم وصل می‌شوند، اسکلت‌ تابلوهای ایستاده فشار ضعیف از ورق فولادی و روغنی به ضخامت ۲ میلیمتر ساخته می‌شود، کلیه سلول‌ها از قسمت جلو دارای درب مجهز به لولا و پیچ و مهره و قفل می‌باشد و در کنار درب تابلو‌ها محل مناسبی برای نصب لاستیک تعبیه می‌گردد. قسمت پشت سلول‌ها به وسیله ورق روغنی به اسکلت سلول پیچ و مهره می‌شود، در تابلوهای ایستاده کابل‌ها جهت ورودی و خروجی پیش بینی خواهد شد. 

ساختمان تابلو برق به این صورت است که از سه بخش تقسیم شده است بخش ✔️کنتورها ✔️قسمت خروجی ✔️قسمت ورودی که هر کدام کاربردهای خود را دارند. قسمت ورودی شامل کابل‌های اصلی از تیرهای چراغ برق به تابلو برق و فیوز‌های آن مربوط می‌شود، قسمت بخش کنتور‌ها مربوط به محل نصب کنتور‌ها می‌باشد و قسمت خروجی مربوط به فیوزهای مینیاتوری خروجی از تابلوها می‌باشد.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*