تابلو برق اینورتر

تابلو برق اینورتر

تابلو برق اینورتر در مقایسه با سایر تابلو برق‌ها مانند (تابلو برق صنعتی، تابلو برق ایستاده و …) از مزیت نصب آسان برخوردار است. مصرف‌کنندگان در بعضی مواقع از تابلو برق‌های اینورتر به‌عنوان یک دستگاه راه‌انداز نرم موتور استفاده خواهند نمود. قیمت انواع تابلو برق اینورتر به نسبت سایر موارد اندکی پایین‌تر است.

در صورت وجود آسیب یا مشکل در تابلو برق اینورتر، این مشکلات سبب متوقف شدن کامل فرآیند کار و وارد شدن انواع صدمه‌ها و خسارت‌های مالی می‌شود. در بیشتر کارگاه‌ها هوا آلوده است و انواع گوناگون مواد مضر از قبیل گردوخاک، گازهای خورنده، رطوبت و دمای زیاد و … به تابلو برق اینورتر وارد می‌شود. البته لازم به ذکر است که بیشتر تابلو برق‌های اینورتر دارای بدنه یا سافت استارتر پایدار و مقاومی هستند و تا حدود زیادی از وارد شدن عوامل آلاینده به بردها و اجزای درونی موجود در تابلو برق اینورتر جلوگیری می‌کنند.

ازجمله تولیدکنندگان و برندهای بسیار محبوب دنیا در حوزه‌ی تابلو برق اینورتر می‌توان به برند LS، دلتا، اشنایدر، هیوندا، زیمنس، ADT و … اشاره نمود. امروزه در بیشتر کارگاه‌ها و همچنین در اکثر خطوط تولیدی کارخانه‌ها، از تابلو برق اینورتر استفاده می‌شود و این نوع تابلو برق عملکردی مناسب و صحیح از خود نشان می‌دهد.

تابلوبرق اینورتر

دنبال تابلو برق صنعتی باکیفیت و برند معتبر می‌گردید؟ روی دکمه روبه‌رو کلیک کنید.

رنج تابلو برق اینورتر

تابلو برق اینورتر اساساً در بسیاری از کاربری‌های سبک از جمله (پمپ و فن) در میزان توان 0.37 الی 200 کیلو وات و همچنین در سطح ولتاژ 220 ولت تک فاز و 400 ولت سه فاز ساخته می‌شود. از جمله کاربری‌های تخصصی و سنگین تابلو برق اینورتر عموماً می‌توان به نوارهای نقاله و سنگ‌شکن اشاره کرد. استفاده از تابلو برق اینورتر در سنگ‌شکن‌ها از میزان توان 0.37 شروع و تا 400 کیلو وات ارائه می‌شود. محاسبه کلید اصلی در تابلو برق اینورتر عموماً در مشخص نمودن میزان رنج تابلو برق اینورتر مؤثر خواهد بود. به‌ صورت کلی نوع فیوز یا کلیدی که برای مراقبت یک تابلو برق اینورتر تعیین می‌شود باید از نوع و مدل کند کار تأخیری باشد.

اهداف استفاده از تابلو برق اینورتر به‌ طور کلی در ادامه بررسی شده است:

🛑 قطع و وصل کردن برق و محافظت کلی: سافت استارتر یا تابلو برق اینورتر عمدتاً شامل یک رله است که در هنگام اتصالات کوتاه یا اضافه‌ بار، سبب قطع شدن برق ورودی می‌شود و از آسیب دیدن یا صدمه دیدن تابلو برق اینورتر و دیگر وسایل جانبی تابلو برق در موقع قطع شدن برق جلوگیری خواهد کرد.
🛑 تنظیم سرعت: تنظیم میزان سرعت به‌ طور عمده یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارهای تابلو برق اینورتر است و بیشتر بر روی درب تابلو برق اینورتر یک ولوم (ولوم ژاپنی یا چینی) یا پتانسیومتر نصب می‌شود تا با استفاده از آن اپراتور بتواند میزان سرعت مورد نیاز الکترو موتور را تنظیم نماید.

🛑 محافظت در برابر شرایط محیطی مختلف: این مورد به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین علت‌های استفاده از تابلو برق اینورتر معرفی می‌شود. بیشتر افراد اعتقاد دارند که شرایط بد آب و هوایی یا محیطی مانند آلودگی، رطوبت، مواد و گازهای ناشی از مواد شیمیایی و … در کوتاه‌مدت یا درازمدت سبب خرابی و آسیب به وسایل موجود در تابلو برق اینورتر می‌شود.

رنج تابلو برق اینورتر

پیکر بندی تابلو برق اینورتر

 پیکربندی تابلو برق‌های اینورتر افراد را قادر می‌سازد تا با تعیین و مشخص کردن اجزای گوناگون و همچنین تعیین برحسب نیازهای خود تابلو برق اینورتر خود را طراحی نمایند. نرم‌ افزار پیکربندی تابلو برق اینورتر در اصل از طریق مجموعه‌ای از سؤالات و طرح انتخاب معیارهای گوناگون متناسب با نوع کاربری فرد، به‌ عنوان راهنمای مناسب و جامع برای مشخص کردن نوع تابلو برق اینورتر معرفی خواهد شد.
به‌ صورت نمونه فرد می‌تواند به تابلو برق اینورتر خود انواع گوناگونی از وسایل و تجهیزات جانبی ازجمله فیلتر ورودی، فیلتر خروجی، دستگاه ترمز مقاومتی و … را اضافه نماید. افزون بر موارد فوق می‌توان موارد متنوع دیگری را نیز مشخص کرد، ازجمله:
🟧 انتخاب نصب کی پد بر روی قسمت درب تابلو برق اینورتر
🟧 چراغ سیگنال تابلو برق اینورتر
🟧 وسایل و تجهیزات ضروری یا جانبی تابلو برق اینورتر همچون دستگاه‌های قطع کننده و محافظ‌های مناسب
🟧 فرمان‌های خارجی مورد نظر تابلو برق اینورتر
🟧 سیستم بای پس مناسب در صورت لزوم
نرم‌افزار پیکربندی تابلو برق اینورتر همچنین در آخر با تایید دریافت درخواست افراد، مشخصات انتخابی آن‌ها را به شکل مناسب و خلاصه‌ شده به افراد نشان خواهد داد و نقشه تابلو برق اینورتر افراد را برای دانلود در اختیار می‌گذارد.

پیکر بندی تابلو برق اینورتر

نقشه تابلو برق اینورتر

در نقشه‌ تابلو برق اینورتر اکثراً دو استاندارد وی دی‌ ای (VDE) و استاندارد آی ای سی (IES) از قبل مشخص خواهد شد. این دو استاندارد در تابلو برق‌های اینورتر اساساً در گرایش‌های تأسیسات مکانیکی نقش بسیار پر رنگی ایفا می‌کنند. به‌ صورت کلی بیشتر وسایل برقی و الکتریکی با ولتاژ‌ کاری متفاوت عرضه می‌شوند و به همین علت نقشه تابلو برق اینورتر به دو شکل زیر دسته‌بندی خواهد شد.
🍘 نقشه مدار‌های روشنایی الکتریکی
🍘 نقشه لوازم‌خانگی 

علائم اختصاری در نقشه تابلو برق اینورتر به‌طور عمده به شرح زیر هستند:
🍘 شمای فنی: این مورد در نقشه تابلو برق اینورتر به‌صورت یک خط ساده است که شیوه‌ی متصل شدن بخش‌های اصلی مدار را بدون سیم‌های کمکی و چگونگی سیم‌کشی نشان خواهد داد. شمای فنی همچنین بخش‌های سیم‌کشی شده میان اجزای مدار را به همراه تعداد سیم‌های عبور کرده، مشخص می‌کند.
🍘 شمای جریان: قسمتی در نقشه تابلو برق اینورتر است که در آن مسیر‌های عبور و جریان برق‌رسانی به تجهیزات الکتریکی به‌ صورت عمودی نشان داده می‌شود. در این مورد مدار اصلی از سیم فاز شروع شده و بعد از رد شدن از تجهیزات اولیه، در سیم نول خاتمه می‌یابد.

نقشه تابلو برق اینورتر

⚠️ درباره تابلو برق سه فاز بیشتر بدانید! ⚠️

سخن نهایی

تابلوهای اینورتر در نصب آسان نسبت به تابلوهای دیگر (تابلوهای صنعتی، تابلوهای ایستاده و …) مزیت دارند. مصرف کنندگان گاهی اوقات از تابلوهای اینورتر به عنوان راه اندازی نرم برای موتور استفاده می کنند. هزینه تابلوهای اینورتر کمی کمتر از سایر اقلام است. در این مقاله «تابلو برق اینورتر» عیب‌ یابی تابلو یرق، علل بروز این ایرادات و نکات عیب یابی تابلو برق کامل مورد برسی قرار گرفت. درصورت وجود هرگونه نظر یا سؤال، تابلو پاور با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

بروزرسانی 15.12.00

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*