تابلو برق موتورخانه

تابلو برق موتورخانه

برای راه اندازی صحیح الکتروموتورها با حفاظت کامل از وسیله‌ای به نام تابلو برق موتورخانه استفاده می‌شود. این وسیله کاربردهای فراوانی در صنعت دارد و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد. برای کنترل خود کار وسایلی مانند دیگ بخار، مشعل و الکتروموتورها از این تابلو برق‌ها استفاده می‌شود. بیشتر تجهیزاتی که در تابلو برق موتورخانه موجود دارد جهت کنترل خودکار موتورهای الکتریکی است و چندین قطعه نیز جهت کنترل روشنایی در این وسیله تعبیه شده است. این وسیله را بر اساس معیارهای مختلفی تقسیم‌بندی می‌کنند یکی از این معیارها ولتاژ عبوری از تابلو برق است. با توجه به میزان جریان عبوری از این تابلوها آن‌ها را در بخش‌های که فشار جریان ضعیف یا قوی است به کار می‌برند. برای مثال تابلو برق‌های که ولتاژ عبوری از آن‌ها یک کیلو ولت است در قسمت‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد که شدت جریان ضعیف‌تر است.

تابلو برق‌های که جزیان عبوری از آن‌ها بالاتر از یک کیلو ولت است را در بخش‌های با فشار متوسط قرار می‌دهند. در بخش‌های فشار قوی از تابلو برق‌های با حداکثر ۳۶ کیلو ولت استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که این نوع تابلو برق را در انواع توکار، دیواری و رو کار می‌سازند و بسته به محیط از یکی از آن‌ها استفاده می‌شود. از لحاظ ایمنی تابلو برق‌های توکار بهتر هستند زیرا به دلیل قرار گرفتن در دیوار از آسیب‌های احتمالی در امان هستند. داخل این تابلوها درایوهای راه‌انداز موتورهای الکتریکی وجود دارد که با توجه به میزان دما از روش‌های متفاوتی برای خنک‌سازی آن‌ها استفاده می‌شود.

انواع تابلو برق موتورخانه

دنبال تابلو برق صنعتی باکیفیت و برند معتبر می‌گردید؟ روی دکمه روبه‌رو کلیک کنید.

تجهیزات تابلو برق موتورخانه

تابلو برق موتورخانه از تجهیزات متفاوتی تشکیل شده است که این تجهیزات به شرح زیر هستند:

💠 دو عدد مشعل که با استفاده از گاز و برق تک فاز روشن می‌شوند و آبی که در حال گردش است را گرم کنند.

💠 ترموستات از دیگر تجهیزات به کار رفته در تابلوهای برق موتورخانه هستند که بر روی لوله‌های آب خروجی مشعل‌ها نصب می‌شوند و دما‌هایی حدود ۶۵ تا ۷۵ درجه سانتی گراد را تنظیم می‌کنند.

💠 سه عدد پمپ نیز از دیگر تجهیزات به کار رفته در این تابلوها است که یکی از آن‌ها سه فاز است و دو نمونه‌ی دیگر تک فاز هستند. پلاک‌های موتور‌های تک فاز و سه فاز واضح نیستند، بنابراین با آمپر متر کلمپ این جریان‌ها را در حین کار عادی موتور ثبت می‌کنند.

قیمت تابلو برق موتورخانه

هزینه‌های راه اندازی تابلو برق‌های موتورخانه‌ها چه از انواع صنعتی باشند و چه از انواع خانگی باشند، به نوع متریال و همچنین ماده‌ای که برای محفظه محافظتی که قرار است تجهیزات مهم برقی درون آن قرار بگیرند، بستگی دارد. جالب است بدانید تابلو برق صنعتی و خانگی معمولاً در دو نوع کلی فلزی و پلاستیکی طراحی و تولید می‌شوند که تابلو برق‌های فلزی خود می‌توانند از فلز آهن یا استیل و… ساخته شوند؛ علاوه بر این، تابلو برق‌های پلاستیکی نیز می‌توانند از جنس‌های مختلف از جمله شفاف یا ساده باشند و بر این اساس دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.

تابلو برق‌ها ممکن است به صورت روکار و یا توکار نصب شود که این موارد نیز بر قیمت نهایی تابلو برق تأثیر مستقیم دارد. باتوجه به نیاز ساختمان، ابعاد و مساحت و حجم این تابلو برق موتورخانه‌ها متفاوت و قیمت نیز بر اساس این موارد محاسبه می‌شود.

مزایای سیستم کنترل هوشمند موتورخانه

موتورخانه‌ها یکی از بخش‌های حساس و حیاتی در صنایع مختلف هستند که نیاز به کنترل مداوم دارند. به دلیل حساسیت این بخش استفاده از کنترل هوشمند برای آن بهترین گزینه است. استفاده از تابلو برق موتور خانه روشی مناسب برای کنترل هوشمند است که مزایای خوبی نیز به همراه دارد. نصب و راه اندازی این تابلو برق‌ها بسیار راحت است و نیازی به ایجاد تغییرات در موتور خانه ندارد. این وسیله به صورت کاملاً مستقل از سایر اجزای موتور خانه نصب می‌شود و می‌تواند در کاهش مصرف انرژی بسیار مؤثر باشد. لازم به ذکر است که برای نصب این وسیله نیازی به از کار افتادن موتورخانه و ایجاد وقفه در کار آن نیست. با توجه به مزایای خوبی که تابلو برق موتور خانه دارد استفاده از آن در موتورخانه‌ها بسیار زیاد شده است. به طور کلی می‌توانیم باز مزایایی این وسیله به موارد زیر اشاره کنیم.

استفاده از این وسیله این امکان را به کاربران خود می‌دهد که کارکرد موتورخانه را به صورت روزانه، ماهانه و سالانه برنامه ریزی کنند. این وسیله می‌تواند به راحتی مقدار آب مورد نیاز مشتریان را گرم کند. تابلو برق موتور خانه می‌تواند استفاده از منابع انرژی را به حداقل برساند و از این طریق هم در مصرف انرژی صرفه می‌شود و هم در هزینه‌های نهایی استفاده از سوخت‌ها مصرف برق با این وسیله تا حد زیادی کاهش می‌یابد. تابلو برق موتور خانه را می‌توان به دو صورت خود کار و دستی تنظیم کرد.

طول عمر تجهیزاتی مانند دیگ بخار، مشعل‌ها و… با استفاده از این تابلو برق افزایش پیدا می‌کند و نیاز به تعمیر آن‌ها نیز کاهش می‌یابد.

این وسیله گازهای سمی و گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کند و به همین دلیل استفاده از آن برای محیط زیست نیز مناسب است.

اجزا تشکیل دهنده تابلو برق موتورخانه

تابلو برق‌ موتورخانه‌ها از اجزا متفاوتی تشکیل شده‌اند که هر کدام از این اجزا نقش مهمی در کارکرد محصول دارد. در اینجا قصد داریم شما را با اجزا تشکیل دهنده تابلو برق موتورخانه آشنا کنیم و به صورت خلاصه شما را با نقش هر یک از این اجزا آشنا کنیم، بنابراین تا انتهای این بخش به همراه ما باشید.

🔵 کنتاکتور

عامل اصلی قطع و وصل مدار فرمان از راه دور

🔵 بی متال

فرمان دادن قطع جریان در اثر عبور جریان بیش از حد مجاز

🔵 انواع رله‌ها

ارسال کردن فرمان قطع یا وصل جریان در اثر به وجود آمدن عوامل مختلف و خطا‌های متفاوت (مانند رله‌ی کنترل فاز، رله‌ی کنترل بار، رله‌ی زمانی یا تایمر و…)

🔵 انواع مختلف کلید‌ها

جهت قطع و وصل کردن مدار (مانند کلید‌های سلکتوری، غلتکی، بوش باتون، میکرو سوئیچ، فلوتر سوئیچ و…)

🔵 تجهیرات اندازه گیری

محاسبه کردن پارامتر‌هایی که متغیری هستند (مانند آمپر متر، ولت متر، وات متر، فرکانس متر، کسینوس فی متر و…)

🔵 ترانس جریان یا سی تی (ترانس ولتاژ یا پی تی)

کاهش یا افزایش دادن جریان و یا ولتاژ

🔵 بدنه

قسمت فلزی که تجهیزات را محصور می‌کند و آن‌ها را محافظت می‌کند

🔵 ارتباطات

جزئی که باعث ارتباط تجهیزات توسط هادی‌ها می‌شود (مانند سیم ها، شینه ها، کابل‌ها و…)

خرید تابلو برق موتورخانه

تابلو برق موتورخانه یکی از وسایلی است که در خرید آن باید به نکات زیادی توجه داشت، زیرا یک خرید درست می‌تواند باعث کارکرد درست شود.
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید تابلو برق به آن توجه کرد، قیمت تابلوهای برق موتورخانه است. باتوجه به وجود نوسانات اقتصادی امروزه، قیمت تابلو برق مقدار ثابت و مشخصی ندارد و همانطور که پیش‌تر اشاره شد، به پارامتر‌های مختلفی از جمله جنس بدنه تابلو، ابعاد، نوع آن و… بستگی دارد. مورد مهم دیگر، نوع تابلو برق مناسب با توقعات شما است. برای خرید بهترین گزینه باتوجه به نیاز‌های شما، بهتر است با متخصصان این حوزه صحبت و مشورت بگیرید تا در نهایت، خرید مطمئنی داشته باشید.

تابلوبرق موتورخانه
تولید کننده تابلو برق موتور خانه

در کشور ما شرکت‌های معتبر زیادی وجود دارد که تابلو برق موتور خانه تولید می‌کنند. به همین دلیل از لحاظ کیفیت و کارایی ممکن است تابلو برق‌ها با یکدیگر متفاوت باشند. فروش این تابلو برق‌ها در شرکت‌های تولید کننده آن‌ها به همراه ضمانت و خدمات پس از فروش انجام می‌شود. به همین دلیل بعد از خرید ان‌ها در صورت وجود هرگونه مشکلی شرکت تولید کنند جوابگو است. از این بابت خیال مصرف کنندگان راحت است و می‌توانند با اطمینان خاطر از تولید کنندگان تولید کننده تابلو برق موتور خانه خرید کنند. برخی از شرکت‌های تولید کنند خدماتی همچون تعمیر تابلو برق را نیز به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را تا حدودی با تابلو برق موتورخانه آشنا کنیم، تجهیزات آن را مورد بررسی قرار دادیم و دانستیم که قیمت تابلوهای برق موتور خانه تحت تأثیر چه عواملی متغیر است؛ همچنین با اجزا مختلف این محصول آشنا شدیم و به بررسی عملکرد هر یک از این اجزا پرداختیم.

شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه با متخصصان و مشاوران با تجربه ما در این زمینه با شماره تلفن: 021-36612997 ارتباط برقرار کنید و از راهنمایی آن‌ها بهره‌مند گردید. درصورت وجود هرگونه نظر یا سؤال، تابلو پاور با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید.

به‌روز رسانی در تاریخ 1401/09/27

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*