تابلو برق ATS

تابلو برق ATS

تابلو برق ATS کوتاه شده Automatic Trancfer Switch است که به معنی سوییچ انتقال دهنده اتوماتیک بار می‌باشد. این تابلو دستگاهی جانبی جهت دیزل ژنراتور است که در مصرف کننده‌ها جهت قطع و وصل نمودن جریان برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. تابلو برق اضطراری یا همان تابلو ATS بر روی ژنراتورهایی که به به شکل اضراری به کار می‌رود، نصب می‌شوند. در واقع این تابلو برق در سیستم‌های برق اضطراری بالاترین کاربرد را دارند و الزامی می‌باشند. در ادامه به صورت کامل این تابلو برق را به شما توضیح می‌دهیم.

بررسی تابلو برق ATS

این مدل تابلو برق ابزاری بسیار کاربردی است که هنگامی که جریان برق قطع می‌گردد، این تابلو به شکل اتوماتیک ژنراتور را روشن کرده و پس از این که به فرکانس مناسبی رسید، جریان را به مدار وارد می‌کند. تابلوهای به کار رفته در دیزل ژنراتورها انواع مختلفی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تابلو چنج آور، تابلو پارالل و سنکرون اشاره کرد. ATS سیستمی است که برای انتقال برق به شکل اتوماتیک به کار می‌رود.

این سیستم که بدون وقفه عملکرد انتقال را انجام می‌دهد هنگامی که به دلیل افت ولتاژ، قطعی برق و یا فرکانس فازها در برق شبکه سراسری در لحظاتی اختلال به وجود می‌آید، تحت عنوان یک منبع ثانویه کار می‌کند و برق مورد نیاز برای تجهیزات الکتریکی را تامین می‌نماید و به همین دلیل در یو پی اس‌ها، شبکه‌ها و اینورترها به کار می‌رود. از جمله اصلی‌ترین کاربردهای آن به شرح زیر است:

? افت ولتاژ و یا قطع برق را به سرعت به عنوان یک خطا تشخیص خواهد داد.

? تغذیه بارها را به سرعت از روی تغذیه برد برداشته و آن‌ها را به ژنراتورها انتقال می‌دهد.

? هنگامی که جریان برق شهر متصل گشت، بارها را مجدد به تغذیه اصلی باز می‌گرداند.

تابلو برق ATS

نحوه کارکرد تابلو برق ATS 

تابلو برق‌ها به دو صورت پانل‌های بدون تشخیص شبکه و یکی با تشخیص داخلی کار می‌کند. کارکرد هر یک از این تابلو برق‌ها متفاوت است.
سوئیچ انتقال خودکار تابلوهای با تشخیص شبکه داخلی باعث کنترل منبع تغذیه می‌شود. زمانی که ژنراتور تشخیص می‌دهد که شبکه خراب است، در حالت عادی از طریق رله خرابی شبکه، معمولا آن‌ها از شبکه جدا می‌گردند و جهت شروع سیگنال به ژنراتورها فرستاده می‌شوند. با شروع کارکرد ژنراتور، سیگنال «در دسترس» را به پشت ارسال می‌نماید. زمانی که این پیام توسط ATS دریافت می‌شود، تبدیل به منبع تغذیه می‌گردد.

در سیستم‌های بدون تشخیص شبکه در ژنراتورها نیاز به تشخیص شبکه داخلی و یا مکان دیگر می‌باشد. زمانی که ژنراتور متوجه خرابی شبکه شود، به ATS سیگنالی را ارسال می‌نماید تا از شبکه برق جدا گردد به صورت خودکار وظیفه خود را شروع کند. زمانی که ژنراتور کار خود را آغاز می‌نماید، برای شروع سیگنالی را به ژنراتور می‌فرستد. ATS با دریافت این پیام به منبع تغذیه تغییر می‌کند.

—– ⭐⭐⭐  —– 

فروشگاه تابلو پاور عرضه کننده انواع تابلو برق صنعتی

—– ⭐⭐⭐  —– 

ویژگی‌ تابلو چنج اور

? تابلو برق چنج اور جهت تولید برق اضطراری به کار می‌رود. بدین ترتیب که برق ژنراتور و برق شهری به این تابلو برق وارد شده و با کمک کنتاکتورهای قدرت یا کلیدهای Mccb عملیات سوئیچینگ صورت می‌گیرد و بر اساس شرایط ژنراتور و یا یکی از منابع برق شهری به خروجی تابلو برق متصل می‌گردد. با این کار این برق در هنگام وجود برق شهری به سمت خروجی چنج اور هدایت می‌شود و در زمان وجود ژنراتور و یا قطع شدن برق شهر، برق آن به خروجی تابلو برق هدایت می‌گردد.

? ولتاژ نامی در تابلو برق چنج اور برابر با ۴۰۰ ولت است.

? در این تابلوها ولتاژ کنترل اغلب بین ۱۲ تا ۲۲ ولت و DC و AC تغییر می‌نماید.

? تابلو برق چنج اور دارای قابلیت نصب به شکل PLC می‌باشند.

تابلو برق صنعتی

طراحی مدار چنج اور

تابلو برق چنج اور از اجزای مختلف کلید فرمان، ترمینال، کنتاکتور، شارژ منبع اضطراری، برد کنترل منبع اضطراری، تایمر، کنترل فاز، میکروسوئیچ و کلید چنج اور ساخته شده است. طراحی این قطعه به گونه‌ای است که در هر زمان تنها یکی از منابع به کار می‌رود. یعنی استفاده از یک منبع به قطعه دیگری نیاز دارد. برای طراحی این مدار نیاز به نقشه مهندسی شده بوده و کیفیت آن بسیار مهم است. قیمت مدار چنج اور به کیفیت و ساختار این قطعه بستگی دارد و در هنگام خرید ابتدا باید نیاز خریدار و قطعات این محصول توجه کرد.

تست سیستم کنترل تابلو برق ATS

مصرف کنندگان تابلو برق ATS باید نحوه تست سلامت این محصول را بدانند. برای تست این محصول می‌بایست ابتدا منبع را بسته و مدار کلید ورودی را در حالت بسته بگذارید.
سپس ژنراتور موتور را روشن نمایید. ال‌ای دی‌های جایگزین موجود زمانی که فرکانس و سطح ولتاژ حساس می‌گردند، روشن می‌شود.
در مرحله بعدی هر دو منبع تایید شده باعث خاموشی ژنراتور موتور شده و شروع ژنراتور را در وضعیت اتوماتیک کنترل بگذارید.
با قطع یک سورس قطع برق را شبیه‌سازی نمایید.
تاخیر به آغاز، تایمر موتور چرخه زمان‌بندی را شروع می‌کند.
زمانی که ولتاژ فرکانس و ژنراتور به نقطعه بازیابی برسد، چراغ منبع تغذیه روشن می‌گردد.
در انت‌ها نیز کلید سورس ۱ را بازنشانی نمایید تا مجدد به منبع طبیعی انتقال داده شود.

کاربرد تابلو برق ATS

نکات لازم برای خرید و نگهداری تابلو برق ATS

تابلو برق ATS ویژگی‌های مختلفی دارد که هر یک از این ویژگی‌ها بر روی قیمت محصول و کارایی آن تاثیر می‌گذارد. هر زمان که شما قصد خرید تابلو برق و یا هر محصول دیگری دارید باید ابتدا اطلاعات کاملی در خصوص آن داشته باشید. این اطلاعات شامل قطعات و اجزای تشکیل دهنده تابلو برق، طراحی آن، ساختار، نحوه کارکرد وغیره می‌شود. همچنین اطلاع از نحوه کارکرد این محصول نیز به شما کمک می‌کند تا خریدری اصولی‌تر و بهتر داشته باشید. شما می‌توانید تابلو برق ATS را در هر فروشگاهی پیدا کنید ولی برای این که از کیفیت آن مطمئن شوید باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید.

سخن نهایی

در بالا تمامی اطلاعات لازم در خصوص تابلو برق ATS، ساختار و نحوه عملکرد آن را به شما ارائه دادیم. بنابراین شما می‌توانید از این تابلو برق اضطراری تحت عنوان یک تابلو برق اتوماتیک جهت تغییر منبع تامین کننده جریان الکتریکی بهره ببرید. در واقع برخی از مکان‌ها همچون کارخانه‌های مواد غذایی، کارگاه‌ها، بیمارستان‌ها وغیره نیاز به سیستمی برای تغذیه دارند که بدون هیچ قطعی و به صورت اتوماتیک کار کنند. با وجود این تابلو برق در صورت قطع برق، نیروی مورد نیاز به وسیله دیزل ژنراتورها تامین می‌گردد. جهت سفارش بهترین و باکیفیت‌ترین تابلو برق ATS از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت تابلو پاور تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

نوشته شده در تاریخ 1401/02/11

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*