تایمر برق صنعتی

تایمر برق صنعتی

تایمر برق صنعتی که تحت عنوان رله زمانی نیز شناخته می‌شود، از وظایف مختلفی برخوردار بوده و دارای انواع گوناگونی است. این تایمرها می‌توانند دست به کنترل مدار برای مدت زمان خاصی بزنند. در واقع می‌توانیم اینطور بیان کنیم که این تایمرها به عنوان تنظیم‌کننده زمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و انواع کاربردها را به خود اختصاص داده‌اند. همانطور که اشاره کردیم این تایمرها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام ساختار مخصوص به خود را دارند. در ادامه به بررسی کامل‌تری از این موضوع خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید.

تایمربرق صنعتی

دنبال تابلو برق صنعتی باکیفیت و برند معتبر می‌گردید؟ روی دکمه روبه‌رو کلیک کنید.

انواع تایمر برق صنعتی

تایمر برق صنعتی دارای انواع مختلفی است و هر کدام از آن‌ها توانسته‌اند کاربردهای مخصوص به خود را داشته باشند. در ادامه به معرفی این تایمرها خواهیم پرداخت و هر کدام از کاربردها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

تایمر تکرار شونده یا چشمک زن

اولین تایمر برق صنعتی، تایمر تکرار شونده است که با نام چشمک زن نیز شناخته می‌شود. در این دستگاه‌ها می‌توان زمان روشن و خاموش بودن را تنظیم و از این طریق دستگاه را به صورت مکرر On و Off کرد. تکرار تعداد دفعات روشن و خاموش شدن در برخی از تایمرهای چشمک زن قابل‌تنظیم است. به عنوان مثال برخی از مغازه‌ها برای جلب توجه، روشنایی را هر 5 ثانیه یک بار خاموش و روشن می‌کنند.

تایمر برق صنعتی شمارش معکوس

تایمر شمارش معکوس بیشتر در موارد خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال می‌خواهیم هود را به مدت زمان دلخواهی روشن کنیم. در این شرایط استفاده از تایمرهای شمارش معکوس پیشنهاد می‌شود. در واقع این تایمر برای تاخیر در وصل و قطع شدن استفاده می‌شود.

تایمر برق صنعتی شمارش معکوس

تایمر برق صنعتی روزانه

از دیگر تایمر برق صنعتی می‌توانیم به نوع روزانه اشاره کنیم. در این دستگاه نیاز است تا زمان فعلی در دستگاه تنظیم شده و سپس نسبت به مشخص کردن بازه‌های زمانی روشن شدن یک دستگاه اقدام کنید. پس در زمان مشخص‌شده دستگاه شما روشن می‌شود و در صورت خروج از بازه زمانی، دستگاه خاموش خواهد شد. تایمر روزانه دارای کاربردهای گسترده‌ای است؛ از جمله روشن کردن چراغ مغازه و خاموش کردن آن به صورت خودکار.

تایمر برق صنعتی هفتگی

تایمر هفتگی از دیگر تایمر برق صنعتی است و کارکرد آن مانند تایمرهای روزانه است. در این تایمرها می‌توان زمان روشن و خاموش شدن دستگاه را مشخص کرد. تنها تفاوتی که می‌توانید بین این تایمر با تایمرهای روزانه مشاهده کنید این بوده که تنظیم زمان در روزهای خاصی از هفته باید انجام گیرد. یعنی در تایمرهای روزانه شما باید هر روز فرایند مشخص کردن زمان را انجام دهید ولی در نوع هفتگی تنها یک بار کافی است. آبیاری توسط شیر برقی یکی از کاربردهای این تایمر است.

تایمر برق صنعتی تاخیر در وصل

این تایمر پایه شروع تایمر را تحریک کرده و از این طریق روشن می‌شود. این مدل از تایمر برق صنعتی دارای کاربردهای گوناگونی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم کمک به راه‌اندازی چندین موتور را نام ببریم.

تایمر برق صنعتی تاخیر در وصل

تایمر برق صنعتی تاخیر در قطع

این تایمر نیز پایه شروع تایمر را تحریک می‌کند و سپس به تغذیه تایمر اتصال پیدا می‌کند. با این کار تایمر نسبت به شمارش معکوس اقدام می‌کند. زمانی که شمارش معکوس به پایان خود رسید، در آن صورت خروجی تایمر خاموش می‌شود. از این تایمر در راه‌پله‌ها و سیستم تهیه هوای مطبوع استفاده می‌شود.

⚠️ درباره تابلو برق ایستاده بیشتر بدانید! ⚠️

تایمربرق صنعتی

تایمر برق صنعتی آنالوگ

نمونه دیگری از تایمر برق صنعتی، تایمر آنالوگ است. غالبا زمانی که سپری می‌شود، توسط این دستگاه‌ها به نمایش گذاشته نخواهد شد. برای اینکه وضعیت تایم در این نوع از تایمرها مشخص شود، از یک هشدار دهنده بهره برده می‌شود. این هشدار دهنده به شکل یک چراغ کوچک طراحی شده و محل قرارگیری آن نیز بر روی خود تایمر است. برای تنظیم کردن زمان با کمک این تایمرها از پتانسیومتر بهره برده می‌شود. به پتانسیومتر پیچ‌های قابل‌تنظیم نیز می‌گویند. بازه‌بندی زمان با کمک این پیچ‌ها به راحتی قابل‌انجام است.

تایمر برق صنعتی دیجیتال

تایمر دیجیتال را می‌توانیم در بین پراستفاده‌ترین تایمر برق صنعتی جای دهیم که مزایای گوناگونی را به خود اختصاص داده است. برای تنظیم این تایمرها از کلیدهای Up و Down بهره برده می‌شود. زمان‌بندی در تایمرهای دیجیتال بسیار آسان است. همچنین امکان رخداد خطا در اینگونه تایمرها بسیار پایین بوده که یک مزیت عالی به حساب می‌آید. این تایمرها از صفحه نمایشگر بهره می‌برند؛ به همین علت مشاهده همه چیز به صورت واضح امکان‌پذیر و شدنی است. از جمله مواردی که بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می‌شوند، شامل گزینه‌های زیر هستند:

• تغییرات زمانی
• تعمیرات پیش‌فرض

سخن نهایی

در این موارد با کارشناسان برق تابلو پاور تماس بگیرید تا مشکلات تابلو برق شما را به دقت بررسی کنند.

09121947929

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با تایمر برق صنعتی آشنا کنیم. این تایمرها در انواع مختلفی وجود داشته و هر کدام کاربردهای گوناگونی را به خود اختصاص داده‌اند. این تایمرها در واقع همان رله‌های زمانی هستند و کار تنظیم را به انجام می‌رسانند. اهداف مختلفی پشت استفاده از این تایمرها وجود دارند که سعی کردیم مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است نوع تایمر و مشخصات مربوطه می‌توانند به صورت مستقیم بر روی کاهش یا افزایش قیمت تایمرها تاثیر خود را بگذارند. در انتها نیز به معرفی مختصری از تابلوهای برق صنعتی پرداختیم که خود در انواع گوناگونی وجود دارند. درصورت وجود هرگونه نظر یا سؤال، تابلو پاور با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*