تابلو برق استخر

تابلو برق استخر

یک نوع از انواع تابلو برق‌های صنعتی، تابلو برق استخر است که امروزه به‌عنوان یک ضرورت برای استخرها شناخته می‌شود. قابلیت‌های مختلفی برای این نوع تابلو برق‌ها در نظر گرفته شده است. به‌واسطه همین قابلیت‌های جذاب، استفاده از آن به استخر شنا کیفیت بهتری می‌بخشد. طراحی و عرضه تابلو برق استخر برای به کار رفتن در استخر با قیمت مناسب صورت می‌گیرد. این تابلو برق از سه پمپ تصفیه آب، پمپ جکوزی و پمپ تخلیه استخر برخوردار است. ویژگی مهم دیگر تابلو برق استخر چراغ، ساعت و کلید محافظ جان برای نشتی برق است که به‌منظور کارکرد بهتر و باکیفیت‌تر این دستگاه لحاظ شده‌اند. در ادامه این مقاله توضیحات کامل‌تری در این باره ارائه می‌شود.

تجهیزات تابلو برق استخر

تابلو برق استخر از تجهیزات مختلفی برخوردار است. هرکدام از این تجهیزات وظیفه خاص خود را دنبال کرده و عملکرد صحیح تابلو برق به آن‌ها وابسته است. در ادامه برخی از این تجهیزات را شرح می‌دهیم:

تابلو توزیع برق در استخر

از مهم‌ترین تجهیزات تابلو برق استخر می‌توان به انواع کلید قطع‌کننده برقی شامل مینیاتوری، محافظ جان، کلید کامپکت و بی‌متال اشاره کرد. تابلو برق استخر به‌منظور مدیریت بهتر، از چراغ سیگنال و هشدار برخوردار است. تابلو برق‌های استخر به انواع پمپ شامل پمپ تصفیه آب استخر، پمپ جکوزی و پمپ تخلیه آب استخر مجهز هستند.
به‌منظور قطع و وصل کردن اتومات جکوزی، تایمر صنعتی در تابلو برق استخر به کار می‌رود. از ترموستات در تابلو برق جهت گرمایش آب استخر استفاده می‌شود. این تابلو برق دارای انواع چراغ جهت نورپردازی در استخر است. سایر لوازم نصب و مونتاژ شونده در تابلو فرمان استخری و موارد دیگر است.
جالب است بدانید کلید حرارتی و بی‌متال که از تجهیزات مهم تابلو برق استخری هستند، از نظر کارکرد تقریباً مشابه یکدیگرند، اما تفاوت آن‌ها این است که کلید حرارتی بر خلاف بی‌متال به کنتاکتور نیازی ندارد. کلید حرارتی از پمپ استخر در برابر اتصالات کوتاه محافظت می‌کند. همچنین مقاومت خوبی در مقابل افزایش بار سیستم دارد.

تایمر یا ساعت از تجهیزات دیگر این تابلو برق‌هاست. به دلیل ضعف پین‌های مدار تایمر، نصب ساعت تابلو برق در کنار کنتاکتور انجام می‌گیرد. کاربرد این تجهیز برای تنظیم ساعت دستگاه گندزدای یو وی و کارکرد پمپ‌های تصفیه است. در تابلو برق‌های استخری که بی‌متال دارند، نصب کنتاکتور نیز نیاز است؛ زیرا هدایت فرمان قطع و وصل مدار از بی‌متال به کنتاکتور صورت می‌گیرد و سپس قطع جریان مدار توسط یک سیم‌پیچ مغناطیسی انجام می‌شود.

دنبال تابلو برق صنعتی باکیفیت و برند معتبر می‌گردید؟ روی دکمه روبه‌رو کلیک کنید.

انواع تابلو برق استخر

تابلو برق‌های استخری در دو حالت دیواری و ایستاده عرضه می‌شوند که می‌توان آن‌ها را به‌صورت روکار و توکار نصب کرد. فضایی که در موتورخانه برای نصب تابلو برق وجود دارد ملاک انتخاب ایستاده یا دیواری بودن تابلو برق خواهد بود. ساخت تابلو برق استخری دارای رله‌های کنتاکتوری است که امکان تنظیمات دستی و خودکار را برای استندبای شدن تجهیزات استخری فراهم می‌کند تا اپراتور حسب شرایط به setting آن اقدام کند.

یک نکته مهم در هنگام تابلو برق استخری این است که باید توجه شود تابلوی مذکور، بتواند به طور متناوب و هم‌زمان پمپ‌های تصفیه‌کننده را تنظیم کند. رنگی که برای پوشش محفظه خارجی تابلو به‌کاررفته از نوع الکترواستاتیک است که دارای خاصیت ضدحریق بودن است و با روش کوره‌ای تولید گردیده است. تولید تابلو برق همواره با رعایت استانداردهای فنی انجام می‌شود. محفظه‌های فلزی تابلو برق از ورقه‌های روغنی ساخته می‌شود که می‌تواند برای استخر و جکوزی‌های مختلف به کار رود.

تابلو برق تاسیسات استخر

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

مشاهده انواع تابلو برق ایستاده 

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

نصب و راه‌اندازی تابلو برق استخری

نصب و راه‌اندازی تابلو برق استخری

در حقیقت تابلو برق استخری نوعی تابلو برق موتورخانه‌ای محسوب می‌شود که جهت راه‌اندازی تجهیزات استخری در موتورخانه استخر به کار می‌رود. این تجهیزات شامل مواردی نظیر مشعل، الکتروموتورهای تصفیه و آب گرم استخر و جکوزی، دیگ بخار و موارد دیگر است. نصب و راه‌اندازی تابلو برق استخر فرایندی است که باید توسط متخصصان صورت گیرد و هر شخصی نمی‌تواند تنها با چند فرمول ساده این کار را به‌درستی انجام دهد. معمولاً پس از خرید تابلو برق استخری، خدمات نصب و راه‌اندازی از سوی مرکز فروش این دستگاه با کیفیت بالا برای شما فراهم می‌شود.
نصب و راه‌اندازی تابلو برق استخری بر اساس نقشه این تابلو برق انجام می‌شود. نقشه تابلو برق استخر به شرح زیر است:

مرحله اول واردشدن برق ورودی سه‌فاز به فیوز محافظ است.
برق سه‌فاز مذکور ابتدا به فیوز مینیاتوری سه‌فاز اصلی وارد می‌شود و سپس توزیع آن در سایر فیوزهای تک‌فاز و سه‌فاز صورت می‌گیرد.
برق از فیوزها عبور کرده و به کنتاکتورها و بی‌متال‌ها وارد می‌شود و در نهایت از راه ترمینال‌های خروجی خارج می‌شود.

🔶 🔶 🔶 🔶 🔶

خرید اینترنتی تابلو برق روکار

🔶 🔶 🔶 🔶 🔶

ساخت سیستم تابلو برق استخر

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، تابلو برق استخری نوعی تابلو برق موتورخانه‌ای با هدف راه‌اندازی تجهیزات استخری در موتورخانه استخر است. شما بر اساس شرایط و نیاز خود، سفارش تابلو برق را ثبت و خرید خود را انجام می‌دهید. نکته قابل ذکر این است که ترانس‌های مبدل ۲۴/۲۲۰ ولت به‌منظور تغذیه روشنایی داخل استخر و مدارات فرمان مانند فرمان جکوزی در محل و همچنین به‌منظور پیشگیری از خطر برق‌گرفتگی به کار می‌روند.
علاوه بر این کلید اصلی تابلو برق استخر از نوع محافظ جان است تا حفاظت بیشتری از جان افراد به عمل آید. کلیدهای محافظ جان از درصد خطای بسیار کمتری نسبت به کلیدهای مینیاتوری برخوردار هستند. همچنین این کلیدها نسبت به جریان نشتی حساسیت بسیار بالایی دارند.

سیستم تابلو برق استخر
تابلو هوشمند کنترل استخر

قیمت تابلو برق استخر

ساختمان استخر و جکوزی موردنظر در انتخاب شکل و سایز تابلو برق نقش بسزایی دارد؛ طبیعتاً هر نوع تابلو برق استخری باتوجه‌به قابلیت‌ها و تجهیزاتی که دارد قیمت متفاوتی خواهد داشت. در هنگام خرید تابلو استخری باید مشخصات تابلو برق مدنظر را بیان کرد و اندازه‌های موتورخانه استخر را ارائه داد تا یک تابلوی مناسب خریداری شود بدون اینکه هزینه گزافی صرف گردد. تعداد چراغ‌ها، تعداد تایمر، سایز، نوع تابلو برق، ساعت‌ها و کلیه تجهیزات به‌کار رفته در تابلو برق، تعیین‌ کننده قیمت آن هستند؛ امروزه به دلیل نوسانات موجود در حوزه بازار فنی باید برای خرید تابلو برق‌ها از قیمت به‌روز آن آگاهی داشت.

استفاده از تابلو برق چه اهمیتی دارد؟

فضای مرطوب و رسانا بودن ویژگی‌هایی هستند که قادر به خطرناک کردن استخر هستند، به صورتی که احتمال آسیب جانی را افزایش می‌دهند. با این وجود استفاده از تجهیزات ایمن سبب می‌شود تا در عین امنیت برای ابزار، ایمنی جان انسان نیز تأمین شود تا بتواند از این فضا استفاده کند. شایان‌ ذکر است که در بستر آب انسان در مقابل برق‌گرفتگی بسیار آسیب‌ پذیر بوده و در زمان کوتاهی خطرات زیادی وی را تهدید جانی خواهد کرد.

واضح و مبرهن بوده که استفاده از سیستم ایمنی مانند انواع تابلو برق‌های استخری می‌تواند آسیب‌های جانی را کاهش دهد و برای کسانی که از استخر استفاده می‌کنند، سلامت و ایمنی تأمین نماید. درنهایت باید گفت که انتخاب تابلو برقی که بتواند در برابر اتصالات کوتاه برق و جرقه‌های آتش مقاومت کند، اهمیت بالایی داشته و یک امر ضروری به شمار می‌رود.

توزیع برق در استخرها

مشخصات تابلو برق استخر

تابلو برق استخری برق سه‌فاز ورودی را بعد از انسداد سامانه‌های ورود، به داخل کلید و فیوز محافظ جان هدایت می‌کند تا درصورتی‌که جریان از حد مجاز بیشتر شد یا به اطراف نشتی داشت، بتواند آن را قطع کند. بعد از این مرحله انرژی الکتریکی وارد کلیدهای مینیاتوری تک‌فاز یا سه‌فاز می‌شود تا در صورت بار اضافی یا نشتی مدار را از سرچشمه قطع کند. مراحل بعد از کلیدهای مینیاتوری مربوط به کنتاکتورها و بی‌متال می‌شود که در نهایت به پایانه خروجی تابلو برق متصل خواهد شد.

برای اینکه بتوان جریان تابلو برق را به طور دلخواه تنظیم کرد، برای بی‌متال‌ها پیچ تنظیم جریان تعبیه شده است. برای سه عملکرد کنترل، جابه‌جایی و قطعی فاز از یک کنترل فاز استفاده می‌کنند تا در صورت بروز خطا در جریان عبوری، مدار را سریعاً قطع کند و از آن حفاظت نماید. نمایش قطع یا وصل بودن جریان سه‌فاز ورودی به تابلو برق برعهده چراغ‌های سیگنالی است و برای تعیین چگونگی عملکرد کنتاکتورها نیز یک کلید دوطرفه قرار می‌دهند که با دو حالت اتومات و دستی قابل تنظیم خواهد بود. مشخصات ظاهری و ساخت تابلو برق استخری عبارت‌اند از: سایز ۷۰×۸۰.۳ نوع پمپ جکوزی، تصفیه‌کننده آب و تخلیه استخری، ۴ عدد تایمر ۲۴ ساعته، ۶ عدد چراغ ۱۲ ولت برای ولتاژ مستقیم، تایمر جکوزی، تایمر تصفیه و یک تایمر برای پنل روشنایی

سخن نهایی

تابلو برق استخر نوعی از انواع تابلو برق‌های صنعتی کارآمد هستند که به دلیل ویژگی‌هایی که دارند، ضرورتی برای استخرها محسوب می‌شوند. تابلو برق استخری متشکل از تجهیزات مختلفی است که کارکرد صحیح تابلو برق را تضمین می‌کنند. نصب و راه‌اندازی این تابلو برق کاری تخصصی بوده و بر اساس نقشه تابلو برق استخر انجام می‌شود. کلید اصلی به کار رفته در این تابلو برق‌ها از نوع محافظ جان است. این کلیدها سبب محافظت بیشتر از جان انسان‌ها می‌شوند. در این مقاله مطالب جامعی در رابطه با تابلو برق استخر، تجهیزات، نصب و راه‌اندازی و همچنین ساخت سیستم آن ارائه شد. شما می‌توانید متناسب با شرایط و نیاز خود، تابلو برق استخری را خریداری کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. ممنون از اینکه ما را تا پایان مقاله «تابلو برق استخر» همراهی کردید. درصورت وجود هرگونه نظر یا سؤال، تابلو پاور با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

به‌روز رسانی در تاریخ 1401/06/12

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*