تابلو برق پلاستیکی

تابلو برق پلاستیکی

تابلو برق پلاستیکی محفظه‌ای پلاستیکی از جنس ABS است که وظیفه آن قرار دادن تجهیزات الکتریکی همچون کنتاکتورها، کلیدها، فیوزها، سیم و کابل‌ها، قطعات کنترلی و… را برعهده دارد؛ همچنین این تابلو برق ایمنی را در ساختمان برقرار کرده و از برق گرفتگی جلوگیری می‌کند. این تابلو در ابعاد و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود است و در اشکال مکعب و مستطیل به بازار ارائه می‌گردد. بدنه این تابلو برق از پلی کربنات است و وزن سبکی دارد.

تابلو برق‌های پلاستیکی ایمنی بالایی دارند و رسانای برق بسیار ایده آلی اس؛ از طرفی تابلو برق‌های پلاستیکی در برابر ضربه، خوردگی، زنگ زدگی و… مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند و کیفیتی عالی دارند. مقاومت بالای این تابلو برق‌ها در برابر اشعه‌های خورشید عمر این محصول را افزایش داده است. شما می‌توانید برحسب نیاز و بودجه خود از ریل‌های مینیاتوری برای این تابلو برق‌ها استفاده کنید تا دسترسی به لوازم موجود در این تابلو راحت‌تر شود.

انواع تابلو برق پلاستیکی (ABS)

دنبال تابلو برق صنعتی باکیفیت و برند معتبر می‌گردید؟ روی دکمه روبه‌رو کلیک کنید.

مشخصات تابلو برق پلاستیکی

این تابلو برق‌ها از جنس پلی کربنات است و مواد پلیمری اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده این محصول است. ABS از جمله موادی است که در محیط‌های روغنی، اسیدی، الکلی، قلیایی و… مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و از این رو بسیار مستحکم است. تابلوهای پلاستیکی دارای یک سینی گالوانیزه است که برای نصب قطعات الکترونیکی و اتصالات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقاومت بالای این تابلوها در برابر فشار و ضربه قابل تحسین است. عایق موجود بر روی تابلوهای برق پلاستیکی از برق گرفتگی جلوگیری می‌کند. این تابلوها باعث افزایش مقاومت اجزای داخل آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی می‌شود. این تابلوها نسبت به نوع فلزی آن مقرون به صرفه‌تر است.

مقایسه تابلو برق فلزی با تابلو برق پلاستیکی

اولین تفاوتی که در تابلو برق‌های پلاستیکی و فلزی مشخص است، جنس بدنه این دو تابلو است.
تابلوهای پلاستیکی ضدزنگ و خوردگی هستند در صورتی که تابلوهای فلزی با قرارگیری در برابر رطوبت دچار زنگ زدگی می‌شوند؛ همچنین شما برای خرید تابلوهای فلزی باید هزینه کمتری را پرداخت کنید.

از طرفی تابلوهای پلاستیکی در مقایسه با فلزی رساناتر هستند و جریان برق را از خود عبور می‌دهند، ولی تابلوهای پلاستیکی مقاومت کمتری نسبت به تابلوهای فلزی در برابر حریق دارند و از این رو برای محیط‌های داخلی دارای کاربرد بیشتری هستند.

تابلو برق پلاستیکی

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

مشاهده انواع تابلو برق ایستاده

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

کاربرد تابلو برق پلاستیکی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای تابلوهای برقی افزایش دسترسی بیشتر است تا بتوان بهتر آن را مدیریت کرد؛ از طرفی این تابلوها نظم پروژه را نیز افزایش خواهند داد و با استفاده از آن می‌توان کابل‌ها و قطعات الکترونیکی را مرتب‌سازی کرد. از همه مهم‌تر تابلوهای برق ایمنی محیط را افزایش می‌دهند و از خطرات مختلفی همچون وارد کردن شوک به افراد و نیروهای کار جلوگیری می‌کند. به طور کلی شما با استفاده از تابلو برق نه تنها به تجهیزات برقی و کنتور خود نظم می‌دهید، بلکه باعث ایجاد ایمنی و امنیت در محیط نیز خواهید شد.

انواع سایز تابلو برق پلاستیکی

قیمت تابلو برق پلاستیکی

بسیاری از افراد در هنگام خرید تابلوهای برق پلاستیکی از کیفیت آن غافل هستند و تنها بر روی قیمت این تابلوها تاکید می‌کنند؛ در صورتی که این کار می‌تواند امنیت شما و ساکنین را به خطر بیندازد. برای این که به تابلوهایی ایده آل دست پیدا کنید، بهتر است که بودجه بیشتری را به آن اختصاص دهید. قیمت تابلو برق پلاستیکی بر اساس فاکتورهایی همچون جنس، کیفیت، ساختار و… بستگی دارد. جهت استعلام قیمت تابلو برق پلاستیکی و خرید بهترین تابلو برق با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

انواع تابلو برق پلاستیکی

تابلو برق‌ها بر اساس کاربرد در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تابلو برق ساختمان، تابلو فرمان موتوری، تابلو برق صنعتی، تابلوهای مربوط به توزیع برق، تابلو برق تک فاز و سه فاز، تابلو مارشالینگ و… اشاره کرد؛ ولی تابلو برق‌های پلاستیکی از نظر نحوه نصب به دو دسته روکار و توکار تقسیم می‌شوند که در زیر به صورت مختصر این دو تابلو را به شما شرح می‌دهیم:

🔵 تابلو برق روکار: در ساختمان‌های قدیمی که مکان خاصی برای نصب تابلوهای توکار نصب نشده است، می‌توان از تابلوهای روکار استفاده کرد. تابلوهای روکار یا تابلو برق ایستاده یکی همان طور که از نامشان مشخص است، به صورت روکار یا ایستاده نصب شده و نیاز به فضای کافی دارند. تابلو برق پلاستیکی فضای زیادی برای قرار دادن وسایل و لوازم دارند و از این رو شما باید بخشی از فضای ساختمان را برای نصب این تابلوها اختصاص دهید. باتوجه به این که تمامی قسمت‌های تابلوهای برق در معرض دید است، باید از ظاهری زیبا برخوردار باشد.

🔵 تابلو برق توکار: در ساختمان‌های توکار امروزی بخشی از دیوار ساختمان را به قرار دادن تابلو برق اختصاص می‌دهند. تمامی قسمت‌های این تابلو در داخل دیوار قرا رمی گیرند و تنها درب آن مشخص است؛ بنابراین برای این که زیبایی نمای ساختمان حفظ شود باید رنگ تابلو برق با رنگ دیوارها و نمای ساختمان هماهنگ باشد. تابلو برق‌های توکار فضای کمی را اشغال می‌کنند و از این رو بسیار ایده آل هستند. در حال حاضر بسیاری از ساختمان‌های مدرن و تازه ساخت از این تابلوها بهره می‌برند.

تابلو برق ABS
سخن نهایی

تابلو برق یکی از ابزارهای محافظتی است که در دسته تجهیزات برق صنعتی و مخابراتی قرار دارد. این تابلوها در انواع مختلف تابلو برق صنعتی، تابلو برق ایستاده، تابلو برق توکار و تابلو برق روکار وجود دارد. این تابلو برق‌ها مزایای بسیاری دارند که از جمله مهم‌ترین کاربرد آن‌ها می‌توان به محیط‌های روباز، در محیط‌های بارانی، زیر نور مستقیم و… اشاره کرد. این تابلوها در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند و کیفیت بالایی دارند. بنابراین شما با خرید تابلو برق پلاستیکی می‌توانید از مزایا و کاربرد این محصول بهره‌مند شوید. درصورت وجود هرگونه نظر یا سؤال، تابلو پاور با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

به‌روز رسانی در تاریخ ۶ بهمن ۱۴۰۰

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*